Ebben a feladatban egy online tesztet kellett létrehoznom.
Mivel pont arról az óráról hiányoztam, mikor az EDU-s oldalak használata volt a tananyag, így elsőként létre kellett hoznom a saját oldalamat, ahol tanárként tevékenykedhetek. Miután ez megtörtént, elkezdtem szerkeszteni a feladatsort. A feladatok kitalálása után viszonylag egyszerűen ment a megszerkesztésük, igaz, keveselltem a feladattípusok számát, sokkal többfélét is el tudtam volna még képzelni. Így nem is igazán lett túl változatos a kérdéssorom. Magát a tesztet dolgozatnak szántam, a beállításokat is ehhez igazítottam. A téma a romantika irodalma, ezen belül elég széles anyagot foglaltam bele a feladatsorba. Maga a felület nekem valamiért nem túl szimpatikus, sokkal inkább kedvelem a wikispaces rendszerét, de ez lehet, hogy csak azért van, mert ahhoz szoktam hozzá. Mindenesetre jó dolognak tartom az ilyen oldalak használatát, nem csak a tanulókkal való kapcsolattartásra, de valódi munkára, tanulásra is.
A tesztem fő kérdéstípusai a következők: igaz-hamis, multiple choice, párosítás, hiányos szöveg kitöltése.
Talán a hiányos szöveg feladatot emelném ki a többi közül, mert ennek fedeztem fel a legtöbb gyengeségét. Úgy tűnt, hogy a mondatokat nagyon alaposan kell megfogalmazni, hogy még véletlenül se írjon be mást a diák, mint amit a tanár elképzel, ugyanis már egy toldalék elírása is hibás válaszhoz vezet. Így például az én feladatomnál is, ha valaki ez "ellentétek" helyett "ellentét"-et gépel be, ami értelmileg megfelel, csak formailag nem teljesen ugyanaz, máris nulla pontot kap a válaszra, még ha az jó is. Fontos tehát figyelni az ilyen apró részletekre is.
A többi feladat nem okozott meglepetéseket, nem is nagyon különbözött a megalkotás folyamata a hagyományos módszertől.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése